2012. február 26., vasárnap

Mangalica Vadászné módra




Hozzávalók:

4 ujjnyi vastag szelet mangalica comb vagy tarja
10 dkg bacon 
1 nagyobb fej hagyma
1 répa
1 kisebb zellergumó
3 dl paradicsompüré (folyós)
2 nagyobb babérlevél
1 evőkanál mustár
1 teáskanál kakukkfű
só, bors, olaj
1 kanál liszt


A szalonnát kockákra vágom, kevés olajon zsírjára pirítom, majd kiveszem egy kistányérra, hogy csak a zsír maradjon.
A mangalica szeleteket sózom, borsozom, és megkenem mustárral. Forró zsírban hirtelen elősütöm. Kislángra veszem, és hozzáadom a vékony karikára vágott hagymát, répát és a kis darabokra aprított zellert. (csak a fehér részt használom, különben tele lesz kellemetlen, fás részekkel). Hozzáadom a babérlevelet és a kakukkfüvet, majd felöntöm paradicsompürével, plusz két deci vízzel. Még egyszer megsózom. Lefedem, és készre főzöm. (Én alufóliával szoktam borítani, mert a legnagyobb serpenyőmhöz nincs fedő, de akinek van levehető fogantyús teflonja, nyugodtan rakja be sütőbe, alacsony hőfokon, persze lefedve.)
Ha minden megpuhult, kiveszem a húst. Vagy paszírozom, ha van türelmem, vagy botmixerrel pürésítem. Egy  kanál lisztből, olajból rántásta készítek, és felfőzöm a szósszal. Még egy deci vízzel hígítom, ha kell, és visszateszem bele a húst.
Bár én itt barnarizzsel tálaltam, de igazából krokett vagy szalmakrumpli illik hozzá, esetleg még a szalvétagombóc.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...