2012. február 13., hétfő

Kávétorta



Mikor megláttam ezt a receptet, nagyon megtetszett. Kuglófnak volt elkészítve az eredeti, és igen impozáns látvány nyújtott. Jó sok és finom összetevőből állt, ez is megfogott. Egy igazán ízes, szaftos tortára számítottam. A hozzávalók mennyiségét persze át kellett írni, mert ott három literre lettek megadva. (Kávéból én így is jóval többet használtam fel.) A várt hatás teljesen elmaradt. Inkább csokis, mint kávés. Azonfelül fogalmam sincs, minek kell bele narancslé meg kávélikőr, mert egyik sem érződik benne. Szerintem kontrasztosabb és pikánsabb lenne helyette pár kanálnyi frissen facsart citromlét használni a sziruphoz. A kávélikőrt meg teljesen ki lehet hagyni a  tésztából, és pótolni ugyanannyi kávéval, illetve a szirupba akár rumot önteni helyette. Mindenesetre felesleges csak ezért kávélikőrt venni. Hogy újra elkészíteném-e? Igen, de ahogy le is írtam, picit átalakítva. A tetején kis sárga pöttyöket látni. Ez reszelt citrom héja. Kipróbálandó, feldobja az ízét.))





Hozzávalók:


Tészta

25 dkg liszt
18 dkg puha vaj
6 + 6 dkg cukor
1 csomag vaníliáscukor
3 tojás
2 dl víz
6 kávéskanál nescafé
4 evőkanál kávélikőr
3 dkg kakaópor
másfél kávéskanál sütőpor
10 dkg durvára darált dió vagy mogyoró


Szirup
8 evőkanál kávélikőr
8 evőkanál narancslé
2 evőkanál cukor
2 kávéskanál nescafé


Máz
15 dkg étcsoki
2 dkg kakaópor
6 dkg cukor
6 evőkanál tejszín
8 evőkanál víz




2 dl vízből és a nescaféból kávét készítek. Beleöntöm a likőrt és hagyom hűlni. A tojásokat szétválasztom. A fehérjét csipet sóval és 6 dkg cukorral keménnyé verem, félreteszem. A vajat, a másik 6 deka cukorral és a vaniliáscukorral habos krémmé keverem. Egyenként hozzákeverem a tojássárgákat. A lisztet elkeverem a kakaóval, sütőporral, majd átszitálom. A vajkrémet felváltva fokozatosan elegyítem liszttel, kávéval. Hozzáadom a habot, óvatosan elkeverem. A legvégén a diót adom hozzá. 
Kivajazott, lisztezett tortaformába öntöm, elegyengetem, és 175 fokra előmelegített sütőben kb. 35 perc alatt megsütöm. Mikor kiveszem, a tetejére állítom, és rácsra teszem. 
A hozzávalókból könnyű szirupot főzök. Villával megszurkálom a tortát és kanállal eloszlatom rajta, különös figyelmet fordítva a szélére. 
Mikor langyosra hűlt darabokra töröm a csokit és felolvasztom. 8 kanál vízzel elkeverem (hideg) a kakaót. A felolvadt csokihoz teszem, ahogy a cukrot és a tejszín is. Lassan összemelegítem. Eloszlatom a torta tetején és oldalán. Körbe csokireszeléket szórok és egy kis porcukrot, meg reszelt citromhéjat.




Receptforrás: Essen und Trinken

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...