2012. február 8., szerda

Egyszerű kelt tészta




Hozzávalók:

10 dkg puha vaj
másfél evőkanál cukor
1 tojás 
fél  élesztő (2,5 dkg)
1 dl tej
25 dkg liszt
2-3 csipet só

1 tojás kenéshez

A vajat, cukrot, tojást habosra keverem. Az élesztőt egy kis tálkában szétmorzsolom, és leöntöm langyos (37 fokos) tejjel. Addig keverem, míg felodódik. Hozzáadom a krémhez, ahogy a lisztet is. Kigyúrom, letakarom. Meleg, védett helyen 30 percet kelesztem. 
Mégegyszer kigyúrom, kettéveszem, majd lisztezett felületen köralakban kinyújtom. Nyolc cikkre vágom. A nagyobb részre helyezem a tölteléket. Két oldalt kissé ráhajtom, és feltekerem, hogy az illesztés alulra essen. Újra 30 percet kelesztem. 
Tojással lekenem a tetejét, és megszórom tetszés szerint. 220 fokra előmelegített sütőbe teszem, és 10-12 perc alatt kisütöm. Nem árt ránézni, mert méretfüggő a sütési idő! Szinte bármivel lehet tölteni: túróval, szilvalekvárral, sajttal-sonkával, gyümölcsmarcipánokkal, kinek mi ízlik. Én itt birsmarcipánt tettem bele, jégcukrot a tetejére és persze porcukorral szórtam.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...