2012. február 7., kedd

Fatörzs


Szerettem volna ma reggel zsemlét sütni, de még fél adagra való lisztet sem találtam, a vajról nem is beszélve. Ezért kevesebb lisztet vettem, és vaj helyett olajat használtam. Onnan kapta a nevét, hogy amikor a kis rudakat ide-oda görgetem a lisztes felületen, hosszában becsípődnek, így a résekbe már nem tud liszt kerülni. Amikor meg sütés közben kinyílnak, ilyen szép erezett minta képződik. Ha éjszakára betesszük egy zacskóba, másnap is puha marad.




Hozzávalók (4 darabhoz):

30 dkg liszt, normál
2 dkg élesztő
2 evőkanál olaj 
1 kávéskanál só
2,5 dl víz (testhőmérsékletű)

A liszthez hozzámérem az élesztőt, sót, olajat, majd felöntöm vízzel, és 5 perc alatt símává dagasztom. Letakarva, meleg helyen 30 percet kelesztem. Bekapcsolom a sütőt 220 fokra. Egy darab sütőpapírt megszórok liszttel, és egy kanál vagy lapát segítségével ráhúzom a megkelt tésztát. Célszerű megfelezni, és a felét egy másik, kisebb, lisztezett papírra tenni. A tetejét is megszórom némi liszttel, és olyan 4 centi vastagságúra hengergetem (lehet a papír segítségével is). Kettévágom, a végeit kicsit eldolgozom. Megismétlem a másik rúddal is. Sütőpapírral leterített lemezre helyezem, és letakarva még 15 percig kelesztem. Forró sütőbe teszem, és körülbelül 15 perc alatt készre sütöm. Rácson hagyom hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...