2012. március 17., szombat

Provence-i citromos sültcsirke


Aki szereti a kicsit rozmaringos, kakukkfüves ízeket, érdemes beszerezni ezt a fűszerkeveréket. Én az Aldiban találtam rá, de feltételezem máshol is kapható, sőt otthon is előállítható. Tavasszal, nyáron különösen jól jön, mikor kezdjük elhagyni a nehéz téli ízeket, fűszereket, utat engedve mindennek, ami frissít, üdít. Nem tettem sütőbe, mert így gyorsan, és egyszerűen elkészíthető. Azt hiszem most, hogy kisütött végre a nap, mindenki szeretne több időt a szabadban, és kevesebbet a konyhában tölteni. Praktikus és ízletes fogás, hidegen piknikre is vihető egy könnyű kis fehérbor társaságában. 



Hozzávalók:

kedvenc csirkealkatrészek (amennyi egy nagy serpenyőbe fér)
provence-i fűszerkeverék
pár dkg vaj
1 citrom leve
olaj, só

A csirkét darabolom, megmosom, papírtörlővel leitatom a vizet. Besózom, megszórom a fűszerkeverékkel. A serpenyőben némi olajat hevítek, amibe egy darabka vajat dobok. A csirkét minden oldalán előpirítom, meglocsolom a citrom levével, kis lángra veszem és lefedem (vagy alufóliát teszek rá), félidőben megfordítva olyan  30 perc alatt megsütöm. A mellre érdemes odafigyelni, nehogy kiszáradjon (én azt is csontostól teszem be, szaftosabb marad). Ha kell, a végén még utánpirítom a bőrét. Tálalásnál még megszórom kis fűszerrel. Saláta körettel igazán könnyű hétvégi ebéd. Én héjában sült krumplit adtam hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...