2012. március 4., vasárnap

Csirkemáj rántva





Egyszerű poszt, ami leginkább azoknak szól, akik talán most vesznek először fakanalat a kezükbe, és indulnak felfedezni a gasztronómia világát. Mi, akik már régebben szembesülünk kudarcokkal és sikerekkel, már tudjuk, a csirkemájat kirántani egyszerű és gyors, ámde igen veszélyes üzemmód. Én úgy szoktam megállítani - néha sikerül is - vagy mérsékelni  azt hogy a máj kicsapja a forró olajat, hogy jól szárazra törlöm, persze miután megtisztítottam a szívtől, vesétől - már, ha nem tiszta májat vettem - és kicsit átmostam. Szóval tisztítás, mosás, és jöhet a jobb minőségű papírtörlő. Olcsóval nem érdemes kísérletezni, mert igencsak ráragad. 
Sokszor hallottam, nem lehet sózni, mert megkeményedik. A sertésre ez igaz is, viszont a csirkemájat nyugodtan lehet, nyersen, még sütés előtt. A panír teljesen klasszikus: liszt, tojás, prézli.
Amire még vigyázni kell, az az epe. Ha bármi zöld elszíneződés van a májon, akkor már ráfolyt az epéje, amitől  nem csak keserű lesz, de komoly gyomorbajt okozhat!


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...