2012. március 6., kedd

Tőkehalmáj habkrém


Sokszor elgondolkoztam, vajon mire is jó a tőkehalmáj, mit is lehetne kezdeni vele? Így csupaszon salátára nem tenném, főtt ételekben furcsa lehet. Úgy gondoltam először kipróbálom krémnek. A lazacot, szardellát kifejezetten szeretem így elkészítve. Az eredmény egy nagyon kellemes állagú krém, ami szinte már hab, persze jó zsíros. Aki szereti a tőkehalmájat -mint jómagam - és nem fél a kalóriáktól sem próbálja ki bátran! Ráadásul van egy hatalmas előnye.: krémként jóval hosszabb ideig élvezhető. Sajnos, ha csak magában fogyasztjuk nagyon hamar végére érünk, így viszont napokig lesz tőkehalmájunk. Szendvicsként főtt tojással, savanyú uborkával, kaprival, olajbogyóval, citrommal, vékony szelet kolbásszal, emmentálival, paradicsommal, kaviárral kombinálható. 



Hozzávalók:

1 doboz tőkehalmáj konzerv (68 g.)
10 dkg puha vaj
igény szerint pár csepp citromlé 

A vajat sózom, és habosra keverem. A májat kiveszem és villával összetöröm, amennyire tudom felverem. A vajhoz teszem, és tovább habosítom, majd, ha már elkeveredett hozzáöntöm az olajat, és addig verem, míg teljesen eggyé válnak. Aki szereti adhat hozzá pár csepp citromlevet. Sajnos én itt a saját türelmetlenségemből kifolyólag nem pürésítettem előbb a májat, hanem az olajjal együtt öntöttem bele, ezért ilyen kis grüblis.
A símára keverés titkáért katt IDE!


Dorschleber Mousse


Zutaten:


1 Dose Dorschleber (90-120 g.)
100 g. weiche Butter
etwas Zitronensaft
salz


Butter salzen und schaumig rühren. Zerdrückte Dorschleber gazugeben, verrühren, dann das Öl mit etwas Zitronensaft dazugießen und weiter rühren. 10 Minuten lang in Tiefkühl stellen, ausnehmen und noch einmal schaumig rühren, kühl stellen. Es paßt sehr gut zum Croissant und Party Sandwiches zum Beispiel mit Emmentaler Käse, Saure Gurke, Salami, Eier, Tomate, Ölbeeren, Wurst, Capribeeren, Kaviar.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...