2012. január 27., péntek

Sajtos-gombás és kolbászos melegszendvics


Ma egyáltalán nem szándékoztam posztolni. Annyi elmaradásom van, hogy szünnapot akartam tartani. De mint tudjuk ember tervez...Sütöttem magamnak egy kis melegszendvicset, és olyan finom lett, hogy muszáj megosztanom veletek. Most kérdezhetnétek: Miért, eddig nem csináltál? Persze, hogy igen. Leginkább kolbászosokat. Ami most különbség, hogy mégiscsak a kis saját sütésű kenyérkém, a másik, hogy a gombát előtte hagymával lepirítottam. Zseniálisan finom! Símán vetekszik a pizzával, sőt! Ráadásul nem kell dagasztani semmit hozzá. Ami még plusz, hogy én mindig szórok kakukkfüvet rá. Teljesen pizza hatást kelt. Szóval a titka egy jó, masszívabb házi kenyér, persze vékonyra szeletelve, kissé megvajaz, sonkaszelet leterít, rá pirított gomba, arra hagyma szeletek, gouda nagylyukún ráreszel, hogy a feltét kilátszódjon kicsit, kakukkfűvel megszór!


Gombás

Hozzávalók:

fejenként egy szelet házikenyér, 1 centi vékonyra szelve
szeletenként nagyságtól függően 2-4 szelet gépsonka
szeletenként nagyságtól függően 1 1/2 - 3 közepes champion gombafej
2-5 dkg vaj a kenéshez
1 közepes hagyma rászelni
5-10 dkg gouda esetleg trappista sajt ráreszelni
kevéske kakukkfű




A hagymát megdinsztelem, hozzáteszem a gombaszeleteket, sózom, kicsit borsozom. Ha megpárolódot, nagylángon kicsit lepirítom. Ha kissé kihűlt, felhasználom. Nyugodtan el lehet készíteni este is, előző nap. A többi leírást megtaláljátok a bevezetőben.


Kolbászos

Hozzávalók:

fejenként egy szelet házi kenyér
szeletenként  4-8 karika vastagkobász
3-5 dkg vaj a kenéshez
2 fej hagyma
5-10 dkg gouda vagy trappista sajt
kevéske kakukkfű




A kenyeret egy centi vastagra szelem, kissé megvajazom. Beterítem kolbászkarikával, majd bő mennyiségű hagymát vágok rá. Megreszelem sajttal és kakukkfűvet szórok rá. Előmelegített sütőben közepes fokon rápirítom kicsit a sajtot.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...