2012. január 27., péntek

Málnás tallérok



Hozzávalók:

25 dkg vaj
25 dkg liszt + valamennyi még a hajtogatáshoz
4 kanál tejföl
1 kávéskanál só
porcukor
1 csomag vaníliáscukor
málnalekvár
darabolt dió, krokant vagy jégcukor a tetejére

Egy mélyebb tálban a lisztet elkeverem a sóval, lyukat formázok a közepébe. Ide kanalazom a tejfölt, a liszt szélén meg elmorzsolom a puha vajat. Összegyúrom őket. Elég puha tésztát kapok, amire kis lisztet szórok, majd folpackban hűtőbe teszem 2 órára.
Jól előmelegítem a sütőt olyan 170 fokra (gáz 3-as). Kiveszem a tésztát a hűtőből, és lisztezett felületen legalább fél centi vékonyra nyújtom. Belisztezem, és szépen elsímítom rajta, hogy mindenhova jusson. A két oldalsó végét középre hajtom, újra kicsit lisztezem, elsímítom. Behajtom a két felső végét is, és ugyanúgy járok el. Félbehajtom, majd még egyszer félbe, de már nem lisztezem. Félbe vágom. Az egyik felét jó fél centi vastagra nyújtom, a másikat folpackban hűtőbe teszem felhasználásig. Nem kell tartani attól, hogy a rétegek szétcsúsznak, mert a vaj megfogja. Olyan 5-6 cm-es pogácsaszaggatóval kiszúrom, a maradékot folpackban hűtőbe rakom. A tallérokat én itt krokanttal szórtam meg, és finoman átmentem rajtuk nyújtófával, hogy a tetején maradjanak. Egy sütőlemezre sütőpapírt rakok, erre a tésztát, (én kis hablapáttal szedem fel őket) és olyan 12-15 perc alatt kisütöm. Érdemes max halvány aranybarnáig sütni, mert kiszárad és eltűnik a vaj íze benne. 
Rácsra szedem, hagyom kissé kihűlni, majd egy vékony pengéjű, aprócska késsel kettévágom, lehetőleg nem túl közel az aljához, mert széttörik. Megkenem lekvárral, összeragasztom, majd vaníliás porcukorral meghintem.
(A hűtöben maradt tésztával ugyanígy járok el. A maradékot újra lehet hajtani. Én kis téglalapokat nyújtok, közé és a tetejére jó sok parmezánt, és úgy sütöm ki. Így lesz sósam és édesem is.)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...