2012. augusztus 16., csütörtök

Málnalekvár


Nem vagyok nagy lekvárfogyasztó, viszont szeretem, ha kedvenceimből - narancs, málna, szeder, őszi - mindig van pár saját eltevés.



Hozzávalók (3 X 4 dl-es üveghez):

1 kg málna
30 dkg cukor
20 dkg 2:1 befőzőcukor

Az üvegeket és tetőket mosom, majd kifőzöm. A málnára öntöm a cukrot - a befőzőt még nem! -, elkeverem vele, és kis lángon olyan egy órát főzöm. Néha megkevergetem, hogy ne üljön le az aljára a cukor, és hogy a szemek is szétessenek. Mikor látom, hogy összeáll lassan, belemérem a befőzőt, és olyan 15-20 perc alatt készre főzöm. Üvegekbe töltöm, jól rácsavarom a tetejüket, és hagyom kihűlni.


2 megjegyzés:

martinelli írta...

Én rengeteg málnalekvárt főztem tavaly, igaz ribizlivel vegyesen, de volt tiszta is. Én a magját kipaszíroztam. A tiéd nagyon jól néz ki!

Az idén egy marék málnát tudtam leszedni. A szárazság miatt nem termett.

Ani írta...

Köszi! Ez étkezési, azért magos. Direkt benne hagyom ilyenkor, mert jó a gyomornak mindenféle mag. A hétvégén süteménybe valót készítek majd, ott passzírozok, mert abba azért mégse legyen. Igen, sajnos nekem is locsolnom kell ezerrel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...