2012. június 30., szombat

Majonézes - zöldborsós tésztasaláta


Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem ilyen nagy melegekben jobban esik egy jól behűtött saláta a húsoknál. Tészta is van benne, majonéz is, úgyhogy laktató. Viszont elkövettem egy kis bakit, amit a fotó szépen ki is ad. Ugyebár elfelejtettem, hogy a tésztafélék bizony jócskán magukba szívják a krémes dolgokat. Úgyhogy a majonéz fele beleduzzadt a szarvacskába. Az eredeti mennyiséget írom majd le, de szerintem jobban jártok, ha a tészta mennyiségét kicsit visszaveszitek. Ja igen, még csak annyit, hogy persze, tubusos majonézből is lehet készíteni a krémet, de szerintem annyi adalék van benne, és házilag elkészíteni olyan gyorsan megy, hogy bőven megéri eská gyártani. A borsó pedig gusztusosabb - ráadásul se főzni, se edényt piszkolni nem kell vele - ha egy kicsi konzervet vesztek, és nem pároljátok. Én pároltam, így azt írom le, ám legközelebb én sem teszem.


Hozzávalók:

20 dkg szarvacska tészta
15-20 dkg zöldborsó - konzervből elég egy kicsi
3 főtt tojás
10 dkg szeletelt sonka
1 tojás sárgája
mustár, olaj, só, cukor, citromlé
+1 kis doboz tejföl

A fenntiek szerint elkészítem a majonézt. Hozzákeverem a tejfölt, még plusz mustárt, sót, cukrot és citromlevet. A tésztát kifőzöm, leszűröm, hagyom  hűlni. A tojást hosszában kettévágom, és felcikkezem. A sonkát felkockázom. A borsót kevés olajon megpárolom, és hagyom kihűlni. A tésztához keverem a borsót, tojást és sonkát. Beleforgatom a krémbe, majd hűtőbe téve hagyom jól átérni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...