2012. június 12., kedd

Kolbászos pizza


Szeretem a pizzát. Ha összeillő hozzávalók kerülnek rá klassz kis univerzális kaja. Egy jó film elé leülni vele nem ördögtől való cselekedet, sőt! Én a vékony tésztát preferálom finoman rétegezett feltéttel. Most egy teljesen klasszikusat hoztam, viszont talán az egyik legkedveltebbet.


Hozzávalók (2 pizzára):

pizzatészta - elkészítés lásd itt!

20 dkg vastagkolbász finomra szeletelve
2 fej hagyma
6 szelet bacon
20 dkg reszelt trappista
2 kisebb  vagy egy nagyobb csípőspaprika, zöld
kakukkfű vagy oregánó
olaj

másfél dl paradicsomlé
1 kis fej hagyma
1 darabka zeller
kakukkfű vagy oregánó
só, cukor


Amíg kel a pizzatészta elkészítem az öntetet. Megtisztítom a hagymát és a zellert. Egy pici edénybe öntöm a paradicsomlevet, majd hozzáteszem a zöldségeket, sót, kevés cukrot és a fűszert, löttynyi vizet, és olyan fél óra alatt összerottyantom. Próbáltam ketchupot kenni saját készítmény helyett, de egyszerűen túl sok. Igazán nem nagy munka, de megéri, mert harmonikusabbak lesznek az ízek.
Előkészítem a hozzávalókat. A hagymát, paprikát felszelem. Ha a kolbász nem szeletelt - praktikusabb - azt is. A bacont kettévágom. Mikor megkelt a tészta peremet hagyva formára gyömködöm. Egyszerűen az ujjamra engedek egy kevés olajat, és végigkenem vele a tészta szélét. Kanállal vagy ecsettel rákenem paradicsomszószt. Nem kell túl sok, de legyen rajta. Fogom a kolbászt és nem szorosan, köralakban lerakom. A külső széléről kezdem, és úgy haladok a  beseje felé. Aztán jön pár szelet hagyma, de csak oda, ahol nincs kolbász. Rá újra kevés sajt, pici só. Aztán elszórom a paprika felét. Újra egy réteg kolbász a kimaradt körökbe, rá kevés sajt, aztán hagyma és paprika. A tetején elrendezem a baconöket, majd megszórom a maradék sajttal és kakukkfűvel. Közepesen meleg sütőbe teszem, pirosodásig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...