2012. április 25., szerda

Medvehagymás kocka


Amikor megláttam őket Neánál, nyeltem nagyokat párszor, és eldöntöttem: na jó, akkor megcsinálom...van más választásom?. Aztán ma bele is csaptam a lecsóba. Úgy vártam, mint óvodás a Karácsonyt, hogy kész legyen. Forrón dobáltam egyik kezemből a másikba, aztán frissiben lapjaira szedve tömtem befelé. Fele annyit csináltam, de majd' kétszer annyi hagymát használtam fel. Nem voltak túl nagyok, úgyhogy ami a csomóban volt belekerült. Aki elmegy előttünk, azt hiszem most bőszen szaglászik a mindenhol szétáradó medvehagyma illat után.:-))


Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg Rama
10 dkg reszelt trappista (szerintem fele lehetne Cheddar vagy Karaván)
fél evőkanál só
2 dkg élesztő
1 dl tej
2 kisebb tojás sárgája
1 kis doboz tejföl
5 dkg Trappista a tetejére
tojásfehérje megkenni
1 csomó medvehagyma apróra vágva

Az élesztőt langymeleg, cukrozott tejben felfuttatom. Addig a lisztet elkeverem a sóval, elmorzsolom a felkockázott margarinnal. Mélyedést csinálok a közepébe, belezuttyantom a tejfölt és a sárgákat, majd a sajtot, felfuttatott élesztőt. Jól összegyúrom, gömbölyítem (nekem még vett fel lisztet), 20 percet letakarva kelesztem. Kinyújtom, és rákenem a hagyma felét. Balról behajtom középig, majd jobbról rá, hogy takarja. Aztán felülről hajtok, majd alulról.10 percet pihentetem, nyújtom és megint megkenem. Aztán újra összehajtom, és 10 percre békén hagyom. A sütőt 180 fokra előmelegítem. Mielőtt beteszem felkockázom (ha ragad a kés lisztezem az élét), megkenem a fehérjével és megszórom sajttal. Pirosodásig sütöm, olyan 15-20 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...