2012. április 17., kedd

Császárzsemle - keményítős


Néha a szükséggel jönnek a legjobb ötletek. Így ma is, amikor nekiálltam volna egy újabb adagnak, viszont liszt az épp csak lötyögött valamennyi a zacskó alján. Megoldás után kellett néznem. Szerencsémre mindig tartok itthon egy kis kukorica keményítőt. Gondoltam kipótlom vele a lisztet, belehalni csak nem fogok! Még élek. A zsemi pedig nem is lett olyan rossz. Kezdetben furcsa összeállítani, mert "nyikorog" a tészta, de mikor kezd eldolgozódni, nagyon kellemessé válik, mintha kenyérliszt lenne. Mikor pedig formázásra kerül a sor, annyira lágyan gyurmaszerűvé alakul, hogy az ember csak nyomkorászná és nyomkorászná. Ki fogom próbálni más péksüteményekben is, szerintem érdemes tenni hozzájuk.


Hozzávalók (8 darabhoz):

30 dkg liszt
15 dkg kukorica keményítő
2,5 dkg élesztő
bő 1 kávéskanál só
bő csipet cukor
3 dkg puhább vaj
2,5 dl langyos víz

A lisztet elkeverem a keményítővel, cukorral, sóval. Belemorzsolom az élesztőt és a vajat.  Beleöntök két decinyi vizet, a többit fokozatosan, ahogy felveszi. Jól kidagasztom, majd letakarva 30 percet kelesztem. Nyolc darabra osztom, gombócot formázok, majd koronggá nyomom. Egy kanál élével öt részre osztom szélforgó alakban -nem kell átvágni a tésztát. Sütőpapíros lemezre teszem, majd letakarva 20 percig kelesztem. Sütés előtt vízzel lekenem a tetejüket. Előmelegített sütőben 220 fokon olyan 10-15 perc alatt kisütöm.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia:)
Nem csináltam még soha ilyen zsemlét de feltűnt, hogy keményítő kell bele. nem lesz tőle kemény a zsemle? vagy ez az állagát adja meg neki?
válaszodat előre is köszönöm:)

Ani írta...

Szia Timi!

Tudod úgy vagyunk mi bloggerek, hogy própálkozunk. Akkor azért tettem bele keményítőt, mert kevés volt a lisztem itthon és valamivel ki kellett pótolni. Tehetsz bele Csak lisztet is- persze akkor a keményítő mennyiségét pluszban adod hozzá. Sok különbség nincs köztük a végeredményt illetően, de 15 dkg keményítő talán sok, 5-8 untig elég. Nem lesz tőle keményebb! A császárzsemlének inkább a formája ami megadja a jellegét, mintsem a hozzávalók (sajnos az eredeti receptet én sem ismerem, pedig jó volna...).Bármilyen neked tetsző zsemlealapanygból - pl. teljeskiőrlésű, magos -készítheted, kivéve az édeseket.
Szívesen, kérdezz csak nyugodtan.))

Unknown írta...

Szia:)
Ma megsütöttem a zsemléket, kevesebb keményítőt raktam bele a többit kipótoltam liszttel. de nagyon- nagyon finom lett, szerintem sokkal jobb mint a bolti zsemlék:) köszönöm a receptet:)

Ani írta...

Sziamia!

Ügyi vagy! Örülök, hogy sikerült, és hogy ízlett. Az a "baj", ha az ember belekóstol a saját készítésű dolgokba, a boltiak már nem is ízlenek annyira. És nagyon szívesen.))Ha megtetszik még valami, kérdésed lenne, írj nyugodtan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...