2012. április 7., szombat

Briós


Aki már evett valaha  házi brióst, bizonyára nem áll nála az utolsó sorban a péksütemények listáján. Édes, mosolygós csigácskák, kiváló hétvégi ébresztő a családnak egy jó tejeskávéval, kakaóval. Ez inkább próba adag, aki több főre készítené,  a dupláját vegye mindenből.  A jégcukorral óvatosan, mert előszeretettel potyorászik le a tetejéről evés közben. Ez szebb, a kristálycukor praktikusabb.


Hozzávalók (8 darabhoz):

25 dkg liszt
3 dkg vaj
2,2 dkg élesztő
1 dl langyos tej
3 dkg cukor
fél kávéskanál só
1 tojás
1-2 csipet reszelt citromhéj
1 tojás sárgája a tetejére
jégcukor vagy kristálycukor megszórni

A lisztben elmorzsolom az élesztőt, hozzáteszem a cukrot, sót, tojást, citromhéjat, majd beleöntöm a tejet. Félig kidolgozom. Akkor beleteszem a puhább vajat, és pár perc alatt kidagasztom. Megszórom egy kevés liszttel, letakarom és meleg helyen 30 percet kelesztem. Enyhén lisztezett felületre húzom, és rudat formázok belőle. Középen kettévágom, aztán azt is középen, majd mégegyszer. Nyolc darabkát kapok belőle. Tenyerem közé fogom, és nudlit sodrok. Ha túl lisztes lenne, kis vízzel nedvesítem a tenyerem, ha meg tapad, kissé lisztezem. Csiga formában feltekerem. Én mindig nedvesebb tésztával dolgozok, így könnyebben összetapad. Sütőpapíros tepsire helyezem, megkenem kicsit vízzel, és még 30 percet kelesztem. Ezalatt előmelegítem a sütőt 175-180 fokra. Mielőtt betenném, megkenem  tojássárgával, és megszórom cukorral.  Olyan 15-20 perc alatt pirosra sülnek.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...