2012. július 13., péntek

Fehér kenyér gépben sütve


Ma lusta voltam, és semmi kedvem sem dagasztani-keleszteni, piszkolni. Viszont éhesnek meg éhes, és friss kenyérre vágytam. Nosza, gép elő! Két és fél óra után pötty legyezgetéssel már ehető is volt - vajas-mézesen kenve. A recept alapját a kenyérsütőhöz adott tájékoztatóból vettem enyhe átalakítással. Az eredmény egy belül kellemesen lágy tészta, kívűlről olyan 3 millis közepesen kemény héjjal. Alap, hogy a dagasztókarokat jobb pici olajjal átkenni, ahogy az alját és a sarkokat is. Így nagyobb esély van arra, hogy probléma mentesen ki tudjuk szedni a kenyeret. Persze ezt elfelejtettem, így kicsit megszenvedtem a kivétellel. Ezért néz ki olyan gyűrötten szegénykém...


Hozzávalók (75 dkg-oshoz):

40 dkg liszt
5 dkg graham liszt  - teljes kiőrlésű is lehet vagy akár síma
2,7 dl víz
1 teáskanál cukor
1 teáskanál só
1,5 dkg margarin vagy vaj
3/4 csomag szárított élesztő

Szóval mint mondtam, előbb kikenem a gépet és a karokat. Beleöntöm a langyos vizet, és beledobom a puha vajat. A kétféle lisztet összekeverem a sóval, cukorral, élesztővel. Gépbe szórom. 
Ide írom az én gépem szerinti programot - kb. két éve vettük az Aldiban, ha valakinek ugyanez a típusa lenne. "Rövid ideig tartó sütés", vagyis 4-es program, közepes szín, 75 dkg súly. Percre 1 óra 52 a menetideje.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...