2014. június 27., péntek

Lecsós tarja




Amolyan téli-nyári eledel. Én frissen szeretem hozzá készíteni a lecsót. Üveges, eltett, vizes lötty szóba sem jöhet. Azt tartsuk meg szépen a menüs konyháknak...

...és mivel szerintem lecsót készíteni mindenki tud, nagy receptleírásra nincs szükség - azért, ha valaki elsőáldozó, és kérdése merülne fel, iszom minden szavát.

Egy szép szelet csontos tarjára számítok kb, egy hagymát, másfél nagyobb tv paprikát, 3 normál paradicsomot és 4-5, jó fél centisre szelt vékony szál paraszt kolbászt. Fűszerezésnek egy csapott evőkanál Piros Aranyat.

 A tarjákat enyhén kiklopfolom, a hártyákat bevágom. Sózom, borsozom, bekenem fokhagymaporral, kicsi olajjal. Zacsiba teszem, aztán be a hűtőbe. Szeretem legalább egy órára állni hagyni.

 Kevés forró zsiradékban mindkét oldalát megkapatom. Kislángra veszem, és lefedve párolom olyan 20 percig. Akkor hozzáteszem a vatagabbra szelt hagymát, hosszában negyedelt paprikát és a szintén négybe szelt paradicsomot, kolbászkarikákat és a Piros Aranyat. Kicsit sózom, és finoman átkavarom. Lefedve hagyom puhulni, félúton vizet adva hozzá, mert elfővi a szaftját.

 Karikára vágott sültkrumplit készítettem hozzá, amit kivéve jól megfűszereztem. (só, bors, paprika, fokhagymapor, majoranna.)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...