2013. március 9., szombat

Harmados





Mert mindenből harmad kell: vaj. liszt, túró. Nem bonyolult megjegyezni, még az olyan cetlit is cetlizők számára sem, mint én. Úgyhogy, ha valaki növelni akarja a mennyiséget, nem nagy tudomány átszámítani. Gasztromanko volt az eredeti elkövető. Nála láttam, és rögtön megtetszett. Azóta sokadjára sütöttem, mert könnyű a tésztája, és elkészíteni sem ördöngösség. Én most mákot szórtam a tetejére, de ki mit szeret, magok, kömény, sajt, szabadon varálható. 


Hozzávalók:

25 dkg liszt
25 dkg túró (nálam tégelyes Bakony)
25 dkg vaj vagy margarin
bő teáskanál só

a tetejére 

1 tojás
mák, kömény, sajt


A lisztet sózom, és elmorzsolom benne a puhább vajat. Hozzáteszem a túrót, és kigyúrom. Gömbölyítem, és folpackba csavarva egy éjszakára hűtőbe teszem. Ha vajat használok legalább egy órával a nyújtás előtt kiveszem - persze kivéve nyáron, kánikulában. 
Lisztezett felületen fél centi vastag téglalappá nyújtom. Feltekerem, mint egy piskótatekercset, középen kettévágom, majd egymásra helyezem. A satnya oldalt fordítom a vágotthoz, mert így kiegyenlítik egymást. Kicsit lenyomkodom, és újra folpackba teszem. Fél órát pihentetem a hűvösben, majd mégegyszer ismétlem a procedúrát, de elfordítom 45 fokos szögben, és az aljáról tekerem majd fel.. Folpack, pihentet. 
Addig a sütőt bemelegítem 180 fokra. Levágok annyit a tésztából, amennyi majd a tepsire fér, és 2-3 milli vékony téglalappá nyújtom. (Nagyon megnő, ha vastagabbra hagynám, eldőlne.) 1 x 15 centisre vágom, lekenem a felvert, sózott tojással, majd megszórom mákkal. Halvány pirosra sütöm.
Nagyon sütőfüggő az idő, de kb. 10 perc. Nekem pl. annyira süt alulról, hogy a legfelső rácsra kell tennem, és még alá is fóliáznom, különben szétégne a talpa.( Netán megérett egy cserére...?!) Szóval egyéni tapasztalás.



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...